Na co zwrócić uwagę kupując gablotę czy witrynę?

Gabloty oraz witryny są powszechnie wykorzystywane w branży reklamowej, ale nie tylko. Z ich zalet korzystają liczne organizacje, które w ten sposób dzielą się ważnymi informacjami ze swoimi członkami i sympatykami. Gabloty na ścianę coraz częściej napotykamy także na korytarzach i klatkach schodowych. To wygodny sposób na przekazywanie informacji członkom spółdzielni czy wspólnoty mieszkaniowej.

Planujesz zakup gabloty lub witryny? Zanim podejmiesz ostateczną decyzję, sprawdź na co warto zwrócić uwagę zamawiając gablotę.

Gabloty i witryny – do funkcji informacyjno-ogłoszeniowej, po reklamową

W zależności od potrzeb gabloty ogłoszeniowe i witryny mogą pełnić funkcję informacyjno-ogłoszeniową lub reklamową. Jeśli głównym zadaniem gabloty jest informowanie np. pracowników firmy czy członków organizacji o planowanych wydarzeniach gablotę nazwiemy gablotą ogłoszeniową. Jeśli gablota będzie umieszczona w sklepie lub punkcie usługowym i będzie wykorzystywana do promocji konkretnych towarów lub usług będzie to gablota reklamowa. Świetnym przykładem gablot reklamowych są gabloty zewnętrzne instalowane przed supermarketami, w których prezentowana jest aktualna „gazetka” sklepu z wszystkimi promocjami.

Niezależnie o tego, czy planujemy zamówienie gabloty informacyjnej czy reklamowej warto zwrócić uwagę na jakość i trwałość produktu. W obu przypadkach gablota stanowi swoistą wizytówkę organizacji czy firmy, dlatego powinna się odpowiednio prezentować.

Gablota zewnętrzna czy wewnętrzna? Czym się od siebie różnią?

Na pierwszy rzut oka mogłoby się wydawać, ze gabloty zewnętrzne niczym nie różnią się od wewnętrznych. W praktyce rozróżnienie to jest bardzo istotne. Od tego, czy dana gablota będzie użytkowana wewnątrz czy na zewnątrz zależy materiał, z jakiego będzie wykonana. W przypadku gablot zewnętrznych bardzo ważne jest wykonanie z materiałów odpornych na szkodliwe oddziaływanie czynników atmosferycznych. Warto również pamiętać o czynniku ludzkim. Gabloty zewnętrzne są narażone na akty wandalizmu. Dlatego powinny być wykonane z trwałych materiałów i przeszklone przy użyciu szkła hartowanego. Ważne jest również wyposażenie gabloty w zamek – tak, aby nikt niepowołany nie miał dostępu do przekazywanych treści.

Dodatkowo gabloty zewnętrzne można wyposażyć w system oświetlenia, dzięki czemu treści będą widoczne i czytelne dla użytkowników także po zmroku. To szczególnie istotne w przypadku gablot informacyjnych.

Rozmiar gabloty

Gabloty i witryny na ogół produkowane są na zamówienie. To daje nam możliwość zamówienia wyrobu o praktycznie dowolnym wymiarze. Zamawiając gablotę warto uwzględnić:

  • ilość prezentowanych treści,
  • ilość miejsca w miejscu planowanego montażu gabloty.

Co ważne, gablota nie musi być zawieszona na ścianie. Producenci gablot informacyjnych i reklamowych posiadają w ofercie także rozwiązania wolnostojące, które można zamontować w praktycznie dowolnym miejscu. Gabloty wolnostojące najczęściej znajdują zastosowanie na zewnątrz budynków, ale nie jest to reguła.

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *