W świecie marketingu zewnętrznego nieustannie poszukuje się sposobów na przyciągnięcie uwagi klienta jeszcze zanim ten zdąży wejść do sklepu, firmy czy lokalu usługowego. Jednym z najskuteczniejszych narzędzi w tym zakresie okazują się witacze reklamowe. Co to takiego? Jak działają i dlaczego warto je stosować w strategii promocyjnej?
Witacz reklamowy – co to jest i gdzie się stosuje?
Witacze to wolnostojące konstrukcje reklamowe, łączące w sobie cechy informacyjne i promocyjne, umieszczane najczęściej przy drodze, w pobliżu siedziby firmy lub też przy wjazdach do miejscowości, lub określonych regionów. Głównym zadaniem witacza jest „przywitanie” klienta lub turysty i zachęcenie go do skorzystania z oferty danej firmy. Często pełni funkcję drogowskazu – pokazuje, gdzie znajduje się punkt sprzedaży, salon, hotel, warsztat czy inna działalność usługowa.
Powszechnie spotykaną formą są witacze dla gmin, czyli specjalne banery powitalne, informujące o wjeździe na teren danej gminy.
Zastosowanie witaczy reklamowych jest dość szerokie, ponieważ pełnią one funkcję zarówno reklamową, jak i informacyjną. Strategicznie rozmieszcza się je w miejscach o sporym natężeniu ruchu, przy drogach lub wjazdach na tereny dużych firm. Dzięki możliwości dostosowania różnych form witaczy do indywidualnego zapotrzebowania można je wykorzystać między innymi:
- przy wjazdach do miast, gmin i regionów, gdzie pełnią funkcję powitalną;
- na terenach dużych firm i w parkach przemysłowych: witacze pomagają oznaczyć przestrzeń prywatną i stanowią formę powitania klientów, pomagając w budowaniu świadomości marki;
- w kampaniach, promujących lokalne usługi lub produkty: witacze sprawdzają się jako reklama produkowanych towarów, lub świadczonych usług na terenie danego regionu;
- w pobliżu atrakcji turystycznych: w takich miejscach witacze informują turystów o okolicznych miejscach, które warto zwiedzić;
- w strefach rekreacyjnych: witacz zawiera informacje na temat pobliskich atrakcji.
Witacze reklamowe – jakie dają korzyści?
Witacze reklamowe to skuteczne materiały reklamowe i informacyjne, które pomagają w promocji określonych towarów i usług, często też informują na temat lokalnych atrakcji oraz działaniach konkretnych firm. Ta forma reklamy pomaga w identyfikacji wjazdu do danego regionu czy na teren firmy. Profesjonalny witacz działa jak wizytówka przedsiębiorstwa. Jeśli jest estetyczny i solidnie wykonany, może pozytywnie wpłynąć na postrzeganie marki. W wielu sytuacjach wspiera działania marketingowe, poprzez informowanie o aktualnych promocjach czy dostępności nowych produktów.
Witacze a tradycyjna forma reklamy
W odróżnieniu od billboardów czy plakatów umieszczanych w przestrzeni publicznej witacze znajdują się zazwyczaj na prywatnym gruncie, dzięki czemu nie wymagają tylu formalności. Ich przewagą jest także trwałość – to inwestycja na lata, która może działać 24/7, niezależnie od pory roku czy dnia.
Dodatkowo witacze są formą reklamy lokalnej – kierują przekaz do konkretnego odbiorcy, który znajduje się już w pobliżu firmy i potencjalnie jest gotowy do skorzystania z jej usług.