Dynamika rozwoju rynku reklamy zewnętrznej jest ściśle związana z rynkami tworzyw sztucznych i metod ich obróbki. Dysponując szerokim wachlarzem materiałów konstrukcyjnych charakteryzujących się wysoką trwałością i łatwością obróbki producenci reklam realizują coraz śmielsze wizje w zakresie promocji firmy w zarówno w przestrzeni urbanistycznej, jak i obiektach użyteczności publicznej. Przykładem takich realizacji są m.in. kasetony reklamowe i pylony.
Kasetony reklamowe
Kasetony reklamowe to szeroka grupa zewnętrznych nośników reklamy eksponujących treści reklamowe i informacyjne. Uogólniając kasetony można zdefiniować jako jednostronne lub dwustronne tablice, na których przedstawiona jest konkretna grafika reklamowa. Na ogół kasetony zawierają jedynie nazwę oraz logo firmy. Nośniki przedstawiające większą ilość informacji to bannery reklamowe. Te ostatnie charakteryzuje duży rozmiar, dzięki któremu są widoczne z daleka i można za ich pomocą przekazać naprawdę dużo informacji.
Rynek reklamy zewnętrznej oferuje szeroki wybór kasetonów. Znajdują one zastosowanie zarówno jako forma reklamy zewnętrznej (montuje się je na elewacji budynku) lub wewnętrzny nośnik reklamy w przestrzeni komercyjnej. Niektóre systemy dodatkowo są wyposażone w sztuczne oświetlenie, dzięki czemu reklama jest widoczna i czytelna także w po zmroku i przy niesprzyjających warunkach atmosferyczncyh. Dodatkowo kasetony reklamowe mogą się różnić ze względu na materiał, z jakiego zostały wykonane. Standardowo wykonuje się kasetony z dibondu, metalu oraz pleksi.
Pylony reklamowe
Pylony reklamowe nazywane również witaczami, totemami oraz standami reklamowymi to prestiżowa forma zaznaczenia obecności firmy w przestrzeni. W zależności do materiałów wykorzystanych do ich konstrukcji pylony reklamowe z powodzeniem mogą być wykorzystywane jako forma reklamy zewnętrznej, jak i wewnętrznej. Jak wygląda pylon reklamowy? Czym się charakteryzuje?
Pylon to wysoka podłużna forma reklamy, na której zawarte mogą być zarówno treści reklamowe, jak i informacyjne. Pylony są obiektami wolnostojącymi, co pozwala na ich praktycznie nieograniczone stosowanie w przestrzeni. Są charakterystyczne dla stacji paliw, myjni samochodowych, salonów sprzedaży oraz firm, które chcą zaznaczyć swoją obecność w przestrzeni w sposób zwracający uwagę, a zarazem podkreślający prestiż organizacji. Najczęściej można je spotkać przy drogach lub przed kompleksami biurowymi.
Kasetony i pylony reklamowe: Praktyczne zastosowanie
W praktyce zarówno pylony, jak i kasetony reklamowe znajdują zastosowanie w przestrzeni urbanistycznej i komercyjnej. Ich podstawowym zadaniem jest zwrócenie uwagi potencjalnego klienta i ułatwienie lokalizacji punktu sprzedaży czy salonu usługowego bądź siedziby firmy w danej przestrzeni. Rozwiązania te charakteryzują się zróżnicowanym sposobem montażu. Kasetony jednostronne najczęściej montuje się na ścianie budynku, podczas gdy pylon można ustawić w dowolnym miejscu m.in. przy wejściu do budynku lub od strony parkingu.